Jednym z elementów życia studenckiego jest posiadanie adresu e-mail w domenie @student.uj.edu.pl. Adres ten widoczny w USOSie dla prowadzących zajęcia, więc mogą oni za jego pomocą konktaktować się z Tobą przesyłając materiały lub przypominając o zaległych zaliczeniach ;) Ponadto jest to klucz do pobrania zapewnianego bezpłatnie przez uczelnię pakietu Office 365, w tym aplikacji Microsoft Teams, która w czasie zamknięcia uczelni z powodu pandemii była wykorzystywana do prowadzenia zajęć online. W przypadku zaliczeń online adres ten jest niezbędny, by móc zalogować się do testu.

Warto zatem aktywować adres na samym początku przygody ze studiami - oszczęci Wam to wiele stresów, a zapewni wiele udogodnień :) 


Jak aktywować pocztę UJ?

1. Zaloguj się do systemu USOS. 

2. Wejdź w zakładkę Dla studentów. 

3. W kolumnie po lewej stronie, na samym dole odszukaj opcję AKTYWACJA POCZTY UJ. 

4. Na stronie podaj nazwę swojego maila (pamiętaj, że to oficjalny adres, widoczny w USOSie m.in. dla prowadzących zajęcia, więc powinien być adekwatny do okoliczności :)) i zatwierdź. 

5. Proces aktywacji maila potrwa około 24 godziny. Po tym czasie na czarnym pasku na samej górze w USOSie pojawi się napis moja poczta UJ


Jak pobrać pakiet Office 365? 

1. Kliknij na napis moja poczta UJ na górze strony. 

2. W oknie, które się otworzy, zaloguj się danymi, którymi logujesz się do USOSa. 

3. Na stronie wybierz opcję Zainstaluj pakiet Office. Możesz zauważyć, że dostępnych jest tam dostępnych także wiele innych aplikacji, które możesz wykorzystywać do najróżniejszych celów.  

4. Gotowe :) 


Co daje aktywacja maila i uczelniany pakiet Office?

- dostęp do najnowszych wersji aplikacji Microsoft, zarówno tym podstawowych (Word, Power Point, Excel), jak i mniej znanych (OneNote - aplikacja do notatek, Microsoft Teams - niezbędna do zajęć online, szereg aplikacji związanych z realizacją projektów)

- 5 TB miejsca na dysku OneDrive; przechowywanie dokumentów w chmurze sprawia również, że podczas edycji w aplikacjach Microsoft automatycznie się zapisują, co jest przydatnym zabezpieczeniem podczas pracy nad prezentacjami czy zadaniami w Wordzie

- dostęp do maila w domenie edu.pl, którego użycie w niektórych związanych z edukacją serwisach (np. na stronach z kursami online czy w aplikacji do notatek Notion) daje bezpłatny, studencki dostęp do funkcji, które inaczej byłyby płatne 

- spokój ducha, ponieważ nie musisz o 23 dzień przed pierwszymi zajęciami online w panice pytać grupy "co?jaki adres mailowy?"

Kontakt z nami


Do
góry